גדולתו של האב. הזמר איציק קלה בראיון אישי מוכיח שאין גבול להצלחה.


תגובות הדפסה שיתוף פנייה לכתב

גדולתו של האב. הזמר איציק קלה בראיון אישי מוכיח שאין גבול להצלחה.
יום חמישי, 25 ביוני 2009, ראיון אישי מאת: נתי סבטו, ליאור אסולין. צילומים: ליאור אסולין.


בנשימה אחת שמזכרים את המוסיקה הים-תיכונית נזכרים בזמר איציק קלה. כשנתיים לאחר צאת אלבומו האחרון :"מתגעגע" (אשר סגר לא פחות מאת האלבום ה-28 שיצא לאור) מצבו של קלה אף פעם לא היה טוב יותר, הסינגלים האחרונים נחטפים בסלולארי כמו לחמניות חמות, הוא לקראת צאת אלבום חדש, וכעת בעיצומה של סדרת הופעות נרחבת ברחבי הארץ שבראשם ההופעה המדוברת בהיכל התרבות בתל אביב.
עד לפני כמה שנים הייתה קיימת התרחקות של קלה מהתקשורת ולהפך.
אך איציק קלה של מודל 2009 יחד עם משרד יחסי הציבור של "שרית בירן", הוא זמר שפותח את שעריו ומבוקש בכל מקום אפשרי.
לקראת האלבום החדש והופעה בהיכל התרבות, פגשנו את קלה לראיון שסוגר קריירה רצופת שנים עד להיכל התרבות.




לא היה פשוט לתפוס זמן פנוי עם איציק קלה שממש עסוק לאחרונה, הסדר יום מתחיל כבר מוקדם מאוד בבוקר: בישיבה קצרה במרפסת בבית יחד עם האישה והילדים, וממשיך יחד עם האמרגן רפי לאולפן ההקלטות שנמצא בתל אביב שם במשך שעות של חזרות לדבר הגדול הבא: ההופעה הענקית ב"היכל התרבות.
בשעות הערב חוזר קלה לביתו בירושלים אחרי מנוחה קצרה בבית, יוצא פעם נוספת הפעם לאולפן הקלטות של "אלי מלמד" שנמצא צמוד לביתו למציאת חומרים לאלבום החדש .
בשעות המאוחרות תמצאו אותו בכל לילה ולילה מופיע באירועי שמחות בלי הפסקה, והכול כמובן לעבר היכל התרבות בתל אביב שממקמת אותו יחד עם גדולי הזמרים.



מראיין: קלה ברכות, אתה אחרי ההופעה במרכז הקונגרסים בחיפה, ולקראת ההופעה הגדולה בהיכל התרבות בתל אביב בפעם הראשונה ,מה זה בשבילך ובכלל לאומן להופיע שם?
איציק קלה: בשביל להגיע לשם חייבים קשר ממושך עם הקהל הוא זה שהיה איתי ואני איתו לאורך דרך ארוכה כל כך , עכשיו הקהל ממשיך איתי ובא בהמוניו להופעות ברחבי הארץ. זה כמו עץ שגידלתי לאורך שלושים שנות קריירה ושהגעתי כעת להיכל התרבות הוא כאילו מוציא את הפירות.
אחת הסיבות לסבב הופעות, נבעה מהקהל של המועדונים שכבר שנים לא הופעתי בהם, הקהל שהיה תמיד חם מאוד ואוהד רציתי לצ'פר אותו. ההוכחה הייתה בקונגרסים בחיפה איך שהקהל היה משולהב פשוט המקום נהפך ממש לחתונה. לגבי ההופעה בהיכל התרבות נשארו רק מספר מצומצם של כרטיסים זה הרגשה גדולה.

מה מתוכנן להופעה בהיכל התרבות?
אחרי רזומה של כל כך הרבה שירים יהיה שילוב של הלהיטים הישנים לצד הלהיטים החדשים שלי,
אני יופיע עם צוות מורחב של 15 נגנים, יחד עם הפקה של המעבד התורכי "מומין ססלר" שמגיע במיוחד להופעה ועובד קבוע על קו תורכיה –ישראל. ההופעה הולכת להיות הפתעה גדולה ומשם בע"ה היד עוד נטויה לעבר הופעה בקיסריה.



לאורך תקופה ארוכה נמנעת מלהופיע במועדונים ולהתמיד בהופעות באירועים וחתונות בעיקר, ממש מאיין "כוכב חתונות", מה הסיבה?
ההופעות במועדונים הפך להיות קשה זה מתאים יותר לצעירים, להופיע בחתונה זה זכות ענקית אני מודה לבורא עולם שנותן לי להופיע הרבה בחתונות אף פעם לא התביישתי. בכלל הקהל של החתונות הוא הקהל הכי טוב שיש בכל מה שקשור לאווירה.

ופתאום התקשורת מגיעה אליך בגדול, אם עד לא ממזמן הייתה קיימת ממש התעלמות מוחלטת היום זה לא קיים,
איך אתה מסביר את השינוי ובכלל לכל מה שקשור למוסיקה המזרחית?

אין ספק שהיה קיים תמיד קיפוח של התקשורת אבל כנראה שהתקשורת תתייחס צריך להגיע למופעים הענקיים האלה, ובאמת יש התעוררת גדולה מהכיוון , יש כתבת שער מאוד רצינית מ"ידיעות האחרונות" פרסום בהרבה מקומות שלא התייחסו קודם.
כל זה בגלל שקיימת תופעה מבורכת בז'אנר שלנו שהרבה אומנים פותחים קופות במופעים אם זה קובי, משה, ליאור, שרית וזה הגורם שפתאום כולם הבינו שפה אי אפשר לברוח מהמוסיקה המזרחית זה מה שכל העם אוהב נקודה.

בכל זאת גם אתה היית בורח מהתקשורת ועכשיו אתה עובד בצורה מסודרת בצמוד למשרד יחסי הציבור של 'שרית בירן', מה גרם לכך?
שמגיעים לסדר גודל כזה של הופעות ופרסום חייבים יחסי ציבור, שרית בירן מתעסקת בהמון דברים ורואים את התוצאות בשטח, אני חייב לציין שהיא זאת שדחפה אותי לעבר היכל התרבות למרות שבהתחלה קצת נרתעתי.



בכל זאת שינית את הקו המוסיקאלי שלך, מלהיטי עברו כמו "בי נשבעתי" ו"אני העבד", עברת למודל 2009, כאשר אתה שר "את שלי הלילה". מה גרם לך לשינוי זה?
הסינגלים האחרונים כולל השיר "את שלי הלילה" הם הצלחה ענקית זה מה שהקהל אוהב, בסלולארי הם מככבים בחתונות הם מושמעים המון. לדוגמא "מותק" הורד יותר מ-70 אלף שזה כמות ענקית.
תראה לגבי כל אותם השירים שהזכרת (בחיוך רחב על הפנים) הם כולם להיטים שנשארו במשך שנים!
בכל הופעה אני נשאר בקו שלי ולא בורח אני שר את השירים האלה לצד השירים הקיצביים, זה הסגנון שגדלתי עליו בבית ואני לא ישתנה אף פעם, אפשר לשים לב שגם בשירים האחרונים תמיד אני נשאר איציק קלה.
בשביל הסגנון הזה הבאתי את 'מומין ססלר' מתורכיה שיהיה בהיכל התרבות.

ובכלל סגנון המוסיקה המזרחית הפך ליותר דאנס אלקטרוני מאשר הסגנון הישן שהיה יותר מבוסס על לחנים ערבים ותורכיים בעיקר?
זה נכון, בשנים האחרונות הגל הזה של הסגנון הקצבי והדאנס תפס חזק. כל העניין של המחשבים שלא היה פעם לוקח חלק גדול. אבל זה הכול עניין של תקופות, לי נראה שלזה לא יישאר הרבה זמן.
יש זמרים מוכרים כל השירים אצלם נשמעים אותו הדבר חוזרים שיר אחרי שיר על אותה מנטרה זאת נקודה שמפריעה לי. אומן חייב לאורך שנים לדעת לבצע עוד סגנונות וזה המבחן לזמרים הצעירים שמככבים, השאלה איפה הם יהיו בעוד מספר שנים .

תן לי דוגמא לדבר שמפריע לך.
תראה שירים כמו:" אלייך אני רוצה אלייך.." ואחרי כמה זמן להוציא שיר שנשמע כמעט אותו דבר :"אני נשבע לך שאתן לך את ימיי..", אין ספק שזה מצליח היום, אבל זה לא נשמע מוסיקה עשירה בלחן, לחנים שחוזרים על עצמם באופן רציף זה לא מקורי.



אתה נחשב זמר של דואטים ביצעת עם זמרים כמו שלומי שבת , מושיק עפיה, תמיר גל ואחרים וששואלים זמרים צעירים הם בוחרים אותך, ספר לנו על הנקודה הזו ואם יש עוד זמר שהיית מבצע דואט?
אני מחובר מאוד ל 'שלומי שבת' הוא חבר יקר שלי, ביצעתי איתו מספר דואטים הוא מוזיקאי בחסד,
יש לו נשמה מיוחדת בתכונות אופי הוא דומה לי, ואם יש זמר שהייתי מבצע דואט זה שוב פעם רק איתו.
את הדואט עם 'תמיר גל' אני גם זוכר טוב הקלטתי איתו את "ספרי לי" אצל יעקב למאי ושי ראובני, זה היה לפני כבר מספר שנים הוא זמר מצויין ובחור טוב, המוסיקה התורכית זורמת אצלו בגוף. תמיר ביקש וחיכה עד שיסתדר כל עניין הלוח-זמנים שלי, הוא כל-כך התרגש באולפן שזלגו לו דמעות, וכשאני רואה ידיד מזיל דמעות זולגות לי גם.

מעידים עליך שאתה בנאדם צנוע מאמין ובלי מניירות של כוכב, אולי ההפך מהרבה זמרים אחרים ההצלחה לא שינתה את איציק קלה?
יש לי וולו 2000 לא חדשה, ואני מטבעי גדלתי על ערכים ולהיות צנוע, אני מודה לקב"ה שנתן לי קול יפה ולשמח אנשים אבל זה שקבלתי ממנו קול יפה לא אומר שאני ישתגע.
אני שומר שבת הילדים שומרים שבת והמסורת זה אצלי בנשמה. לפעמים אני רואה את הזמרים הצעירים בהופעות באים עם חליפות שחורות, יוצאים מג'יפים ושומרי ראש לא פחות בפוזות מטורפות, ואני חושב כאילו ייצא משם לא פחות מראש ממשלה...
קשה לי לדבר על עצמי, אני ירושלמי עממי העניין של "הזוהר" לא נמצא אצלי.

הזכרת שאתה ירושלמי, בין הבודדים שהצליח ולא עזב לתל אביב, למה אין ריבוי של זמרים מירושלים?
אני נולדתי בירושלים ואני יהיה בה תמיד אין לי מה לחפש במקומות אחרים, האווירה שקיימת פה זה דבר שאין באף מקום אחר בארץ!
בי כל זה שאני ירושלמי לא פגע כלל, אני רוב החודש מופיע במרכז מזמינים אותי לכל מקום. אולי בצעירים זה פוגע כי יש עדיין תדמית על הירושלמים שבא זמר חדש שומעים שהוא מירושלים חושבים שהוא מרובע, שוכחים שירושלים היא הבירה שלנו.



לסיום אחרי ההופעה בהיכל התרבות ו-28 אלבומים איציק קלה לא שבע כבר מהקריירה? מה התוכניות לעתיד?
אני לא עייף מה שמניע אותי זה הקהל שלי כל עוד הוא לא שבע אז בטח שאני לא יהיה, ביום שאני ירגיש שמיציתי את עצמי אני מייד יתלה את הנעליים. אני עובד כרגע על האלבום החדש שייצא בסביבות הארבעה חודשים ששם יהיו הרוב חומרים מקוריים עם לחנים שלי, באלבום יהיו הפתעות רבות בשיר אחד יהיו הנגנים של 'איברהים טטליסיס'.
היופי במוסיקה שכל אלבום חדש שיוצא לאור מתפרש כאילו הוא האלבום הראשון שלך.

מתי הפעם האחרונה...
קיבלת החלטה מקצועית אמיצה? על סבב ההופעות הרחב ברחבי הארץ כאשר החלטתי.
נפגעת מחשיפה תקשורתית או שמועה שקרית? האמת אני לא זוכר שהוציאו עליי עלילות אני יודע שזה נשמע מוזר אחרי כל הקריירה הארוכה.
ביצעת שיר של אומן אחר? בשנים האחרונות אני מתמקד בחומרים שלי בעיקר, אבל בהופעות אני מבצע לפעמים שירים בתורכית, פרסית, כורדית, וערבית .
בכית או התרגשת? בקשר למוסיקה זה היה עוד ממזמן שביצעתי את השיר: "הזוהר לארגוב", לא הרבה יודעים אני וזוהר היינו חברים טובים, היינו נפגשים כל שבוע וששרתי את השיר זלגו לי הדמעות מעצמן .."

תגיות:


כתבות מגזין אחרונות:




Comments/ תגובות: