יום ב'


22 ביולי
  • צפו: עופר לוי בשיחה אישית עם חגי אוזן
    עופר לוי בראיון נרחב ומרתק מדבר על הכול, התקופה החדשה ("ניסו ללמד אותי לשקר"), הזמרים ("לא יכול לשמוע זמרים תימנים"), החברות עם זוהר ארגוב ("היה מקשיב לי בנעימים"), על המו"מ…
  • עופר לוי מחזק את אייל גולן: "חזק ואמץ"
    עופר לוי בריאיון ל-בטריבונה מדבר על פרשת הזמרים המפורסמים והקטינות בה נחשד אייל גולן: "הוא חף מפשע ולא אנס, הן פיתו אותו. שרואים אדם מצליח רוצים להפיל אותו. שמלבינים פני…
  • בונדק: החרם על עופר לוי הוא פשע תרבותי
    ישראל בונדק בטור אישי ל-בטריבונה על דבר החרם שפרסמנו לראשונה: צריך להעמיד את רדיו דרום 101.5 לדין ולשלול את רישיונם על החרם נגד עופר לוי. אין שום סיבה בעולם להחרים…

חדש במדור זה

האזינו למשהו: מוזיקה בלי הפסקה

לוח אירועים

פרויקט אגורה- הגרסה המוזיקאלית

בזמן שתעשיית הקליפים חוגגת ואנשי המדיה מנפיקים לזמרים באלפי שקלים על מנת שאלו יוכלו להיכנס גם אל ערוצי הטלוויזיה, התגייס הבמאי עוזי ג'ורג' לפרויקט בו הוא הציע קליפ שימושי על קונספט אחיד במחיר נמוך במיוחד. התוצאה? שימוש לא נכון של הזמרים בכלי שקיבלו וזאת בניסיון להפוך אותו ל"קליפ רשמי".

נתנאל דגמי שלישי, 21 מאי 2013 08:02

נעשה קצת סדר בדברים- מהו קליפ? הפקת קליפ זהו תהליך מורכב ומאוד לא זול אשר מקנה לאומן כלי איתו הוא ממנף את החשיפה לשיר שלו ובעצם מהווה כמדיה נוספת המאפרת להכניס אותו גם אל ערוצי הטלוויזיה שכידוע משדרים אך ורק קטעי וידאו. "קליפ רשמי" הוא קליפ אשר מופק ומבויים ע"י חברת הפקה שדואגת לתסריט, במאי, צוות צילום מקצועי, שחקנים, אקססוריז וכיו"ב.

תהליך הפקת הקליפ אשר דורש משאבים רבים, הוא נטל לא פשוט עבורם של זמרים צעירים או נישתיים שהמוזיקה היא לא מקור פרנסתם העיקרי. לשם כך חברת "פריים הפקות" בראשות של עוזי ג'ורג', החליטה לצאת בפרויקט "קליפ לכל זמר" במחיר נמוך בעל קונספט אחיד לכל הקליפים. הפרויקט נערך תחת יום צילומים אחד באולמי הפדרציה של האנגר 11 בנמל תל אביב.

במהלך יום הצילומים, הגיעו כ 35 זמרים שונים אל המקום בו עמדה במה עם 5 נגנים. הזמרים עלו אל הבמה בזה אחר זה וצילמו קליפים של "הופעה חיה" לכל מיני שירים אותם הם רצו למנף. על כל קליפ התבקשו הזמרים לשלם כ750 ₪ לשיר רגיל וכ1000 ₪ למחרוזת. מפאת המחיר הנמוך, היו זמרים שלקחו מספר קליפים ולא 1-2. בסוף יום הצילומי המפרך, צולמו כ75 קליפים.

לפרויקט (המבורך אפשר לומר) של עוזי ג'ורג', 2 מטרות עיקריות- הפקת קליפ שיהווה ככרטיס ביקור של הזמר לשיווק עצמי להופעות חיות ומתן כלי שיאפשר לו להיכנס אל הערוצים הטלוויזיוניים ללא הוצאת מחירי עתק על הפקה מפוצצת. הבעיה היא שהזמרים שלקחו חלק בפרויקט, מנסים לקחת את האצבע שקיבלו ולהפוך אותה לכף יד שלמה. ברור וידוע ש"קליפ" שהופק על קונספט אחיד, לא יוכל להפוך ל"קליפ רשמי" של זמר, כאשר מסתובבים עוד עשרות קליפים זהים על אותו הקונספט.

 

הרצון הזה של לקחת את הקליפ ולנצל ממנו את המקסימום, יכול להרוס לזמר הרבה יותר ממה שהוא יכול להועיל לו. תוצאה של יחסי ציבור לקויים או עבודה לא נכונה, היא הגורם העיקרי שיכול להוביל זמר לצעד שכזה, בו הוא מפיץ לכלי התקשורת את הקליפ הזה ומכריז עליו כ"קליפ רשמי" לשיר שלו. חשוב לזכור- אי אפשר לקנות לחם שחור ולנסות לעשות ממנו עוגת חתונה מפוארת בעלת מספר קומות. אין צורך למסחר יוזמות כאלו ולהפוך אותן למצוצות מהאצבע, כי בסופו של דבר זה פוגע רק בזמר.

ותקבלו עדכוני מוזיקה ישירות לפייסבוק שלכם

הגיבו לכתבה

תגובות
(1 תגובות)
תגובה

  • תגובה- ענבל

    קליפים על הפנים. שלא נדבר על זה שהנגנים לא קשורים בכלל

    ענבל שלישי, 21 מאי 2013 22:08
    דיווח