יום ו'


06 בדצמבר
  • צפו: עופר לוי בשיחה אישית עם חגי אוזן
    עופר לוי בראיון נרחב ומרתק מדבר על הכול, התקופה החדשה ("ניסו ללמד אותי לשקר"), הזמרים ("לא יכול לשמוע זמרים תימנים"), החברות עם זוהר ארגוב ("היה מקשיב לי בנעימים"), על המו"מ…
  • עופר לוי מחזק את אייל גולן: "חזק ואמץ"
    עופר לוי בריאיון ל-בטריבונה מדבר על פרשת הזמרים המפורסמים והקטינות בה נחשד אייל גולן: "הוא חף מפשע ולא אנס, הן פיתו אותו. שרואים אדם מצליח רוצים להפיל אותו. שמלבינים פני…
  • בונדק: החרם על עופר לוי הוא פשע תרבותי
    ישראל בונדק בטור אישי ל-בטריבונה על דבר החרם שפרסמנו לראשונה: צריך להעמיד את רדיו דרום 101.5 לדין ולשלול את רישיונם על החרם נגד עופר לוי. אין שום סיבה בעולם להחרים…

חדש במדור זה

האזינו למשהו: מוזיקה בלי הפסקה

לוח אירועים

המופע של מאור אדרי בירושלים – אכזבה

אדרי ניסה להביא אמש לזאפה הקטנה את קיסריה הגדולה והתוצאה הייתה קפואה כמו הקור הירושלמי. במקום להעניק נשמה ולחבק את הקהל הביתי בטבעיות הוא ניסה להתלות בג'וב קל, דרך מחזור שבלונה של עיבודי מחשב אלקטרוניים שלא עשו את העבודה ולא התאימו למקום. כפי שזה נראה ייקח לו הרבה זמן לחזור שוב לבירה

בירושלים זה לא עבד. מאור אדרי בירושלים זה לא עבד. מאור אדרי צילום: אלכס שוורץ, בטריבונה
נתי לוי רביעי, 30 דצמבר 2015 09:09

באתי אמש להופעה בזאפה בירושלים כדי לחגוג עם מאור אדרי בפעם הראשונה מופע פתוח בבירה ומה שקיבלתי זו הופעה לא אינטימית, לא אישית, ובעיקר קרה. קפואה. כמו מזג האוויר הירושלמי הסוער. צפיתי בהרבה הופעות של מאור אדרי ובכולן נהניתי, אבל בדבר כזה עוד לא נתקלתי. הכי קרוב לזלזול בקהל. "אנחנו עוברים תקופה לא קלה עם מה שקורה בירושלים אבל אנחנו באים לשמוח. תודה רבה שבאתם", אמר, ואז שר "את האמת". כירושלמי לא הרגשתי שלמות, למרות שהמילים קצת מתייחסות, אבל זה לא מספיק לשפשף עניים עם "בחורות יפות", ולהגיד יאללה. צריך להתאמץ כדי שזה יעבוד. 

בכך שהחל עם שלושה שירים שקטים וניסה ללכת לפי הספר - זה בהחלט לא הספיק. אני מעריץ של מאור אדרי האמיץ, המחדש, היורה, אבל לא זה שקפא על השמרים ולא פורץ דרך בכל הכיוונים. חבל לי הקהל שהגיע. ובעיקר עליו. זמר גדול, ומאור אדרי כזה בכל פרמטר, צריך לדעת לחדש ולהתאים את עצמו למספר סגנונות. לא להאמין שאני אומר את זה אבל מאור אדרי לא ידע לעשות את הבייסיק שלו מאושר, אותו קהל ממנו הוא צמח והרגיש פעם איתו במגרש הביתי שלו. קוראים לזה מוזיקת נשמה. במקום להלהיב ולהשתמש בווקאליות המבורכת עם ביצועי פנסתר טבעיים הוא ניסה להתחכם, ואת הכי קל הוא הפך לקשה מאוד. כמעט כל ביצוע ניסה ליצור הפי אנד אך יצא חיוור, עייף, מייגע, ולא נכון לטיימינג. העיבודי מחשב והסימפולים באו באריזה מכונה. על הבמה היו נגן תופים, גיטרה חשמלית, דרבוקה, 2 זמרות ליווי, אבל לא היו כלים אינטימיים, כינור למשל. שלא לדבר על עוד, קאנון או חליל שהיו מוסיפים הרבה לסיבוב חורף מזרחי אמיתי. 

DSC 6486
כאן דווקא זה עבד יופי. (צילום: לאון יעקבוב, יח"צ)

בחצי השני של המופע זה השתפר עם הקצבי. ולא רק בגללו, אלא בגללם. הקהל הירושלמי שמעריץ אותו בא להנות איתו אבל לא קיבל תמורה מלאה. אין ספק שאדרי למד לעשות קצבי ברמה גבוהה, אבל מה עם הבייסיק, אני שואל שוב, הקהל קם רקד על השולחנות והתאבד עליו במובן חיובי, וזה לא עזר לו לצאת מהבועה, מהשבלונה שהגיעה מכונה מהבית כמו חליפה שלא מתאימה בשלוש מידות. הוא לא היה צריך למחזר, אלא לחדש. תראה פנים אחרות גם. לא צריך לשיר את להיט הקיץ 'my name is מאור אדרי' או לחפש מי עושה קוללו בקהל לצד אמירות בלו"ז קיץ נושן. אפילו שהוא שר את "לב קבור" זה בא מהצד הלא אלגנטי. רבאק, תן קצת כבוד לכותרת שנתת לסיבוב, "חורף", לא קיץ. העוצמה שהחרישה אוזניים הייתה עב"מית לכל דבר. שהוא שר את השיר החדש שיצא אתמול הוא שאל את הקהל בכנות אם אוהבים אותו, הם ענו שכן. כמה חבל שהוא לא שאל אותם איך לעשות את המופע חורפי אמיתי, זה היה עוזר לו.


השיר החדש, "מאחל לך" 

מאור אדרי חייב להבין שיש ארבע עונות בשנה, ולכל אחת תכונה משלה. מה שעבד בקיץ בקיסריה מול 4,000 אנשים לא יעבוד בחורף מול כמה מאות בודדות  בירושלים. אני כותב את המילים כאן וחושב על הטור ההוא ששיבח אותו בכל רגע. אדרי הסתכל על הקהל מלמעלה ולא ירד לעם. הוא ניסה להביא את קיסריה לירושלים ולא במובן החיובי. זה קורה לזמרים שמרגישים עילית. צר לי לומר זאת, אבל אדרי שר שפניו למרכז ולא לירושלמים שהגיעו לראות אותו. ההפסד לא של הקהל הירושלמי, אלא שלו. לטעמי ייקח הרבה זמן עד שיחזור לשם ואני מזמין אתכם לספור את הזמן כי לפי מה שנראה עכשיו זה יקח כמה שנים טובות. וביום שהוא יעשה אשמח להיות שם שוב כדי לראות אם השינוי תוקן.


לא מופע חורף אמיתי, אדרי אתמול בזאפה (צילום: בטריבונה)

היו כמה ניצנים טובים. למשל שהוא שר את "כמו שאת" הרגשתי בפעמים הבודדות שהוא כן יודע לעשות את העבודה, הרי הוא צמח מבמות קטנות והגיע לגדולות, אבל מיד הסתבר שזה ללא המשך רציף. הוא צריך ללמוד משלמה ארצי איך עושים סיבוב זאפה טוב. או אייל גולן שמביא אינטימיות גם לבריכת הסולטן הגדולה. הוא צריך לדעת שלא מגיעים עם עיבודי מחשב מוכנים מקיסריה, האנגר ואומרים יהיה בסדר. בתחילת המופע גם שמעתי שאמר "תהיו איתי רידינג", וזה אומר הכל. ד"ש חם. 

ותקבלו עדכוני מוזיקה ישירות לפייסבוק שלכם