יום ו'


22 בנובמבר
  • צפו: עופר לוי בשיחה אישית עם חגי אוזן
    עופר לוי בראיון נרחב ומרתק מדבר על הכול, התקופה החדשה ("ניסו ללמד אותי לשקר"), הזמרים ("לא יכול לשמוע זמרים תימנים"), החברות עם זוהר ארגוב ("היה מקשיב לי בנעימים"), על המו"מ…
  • עופר לוי מחזק את אייל גולן: "חזק ואמץ"
    עופר לוי בריאיון ל-בטריבונה מדבר על פרשת הזמרים המפורסמים והקטינות בה נחשד אייל גולן: "הוא חף מפשע ולא אנס, הן פיתו אותו. שרואים אדם מצליח רוצים להפיל אותו. שמלבינים פני…
  • בונדק: החרם על עופר לוי הוא פשע תרבותי
    ישראל בונדק בטור אישי ל-בטריבונה על דבר החרם שפרסמנו לראשונה: צריך להעמיד את רדיו דרום 101.5 לדין ולשלול את רישיונם על החרם נגד עופר לוי. אין שום סיבה בעולם להחרים…

חדש במדור זה

האזינו למשהו: מוזיקה בלי הפסקה

לוח אירועים

העתיד כאן: עולם המוזיקה הולך להשתנות

חברת הסטארט-אפ הישראלית ריפליי שנמכרה בשבוע שעבר לאינטל בכ-175 מיליון דולר, פיתחה טכנולוגיה ייחודית דרכה מסומנת מהפכת הצפייה שכבר החלה בספורט, ותגיע גם אל עולם המוזיקה והקולנוע. או כמו שאמר מייסד החברה, "לראות הופעה בפארק הירקון בלי להיות שם"

"מהפכה אמיתית, לא מדע בדיוני". ריפליי נמכרה לאינטל בכ-175 מיליון דולר  "מהפכה אמיתית, לא מדע בדיוני". ריפליי נמכרה לאינטל בכ-175 מיליון דולר
בטריבונה שני, 14 מרץ 2016 13:21

לפני חמישה ימים עשו שלושת מייסדי ריפליי, אורן חיימוביץ'-יוגב, אביב ומתיאו שפירא את האקזיט שלהם כאשר חתמו על עסקת ענק ומכרו את חברתם שמעסיקה 80 עובדים לחברת אינטל בסכום של כ-175 מיליון דולר. הרעיון של השלושה התחיל בפאב לונדוני שם דמיינו וסרטטו על מפית נייר איך זה לראות את המשחק מהעיניים של השוער, והפכו זאת למציאות. 

בהשראת הרעיון הקימו השלושה את חברה ריפליי שפיתחה מערכת טכנולוגית ייחודית תלת ממדית שמאפשרת צפייה בכל זווית במגרש ו"לחיות" את המשחק כפי שלא היה אפשר עד היום. לקוחות קיימים של החברה כיום הם רשתות טלוויזיה, כמו רשת CBS האמריקאית ששידרה לעשרות מיליוני צופים בארה"ב את הסופרבול האחרון, קבוצות ספורט, וליגת ה-NBA.

ואיך נכנסת הטכנולוגיה המהפכנית אל עולם המוזיקה? בחברה מספרים כי בעזרת מציאות וידאו תלת ממדית וירטואלית יתאפשר "לשגר" אנשים לאירועי מוזיקה גדולים דרך משקפיים זעירות ולהרגיש חלק מרכזי במופע בלי להיות שם באופן פיזי. "זו המהפכה האמיתית - לא מדע בדיוני", אמר חיימוביץ'-יוגב בראיון למוסף 'דה מרקר', "הטכנולוגיה כבר עובדת, ועכשיו זה משחק של זמני עיבוד. נותר רק לשאוף ליום שיהיה רוחב פס באינטרנט שיאפשר למידע לזרום", הוסיף.

משה פרץ
בקרוב בתלת מימד. משה פרץ בנוקיה (צילום: אלכס שוורץ) 

אורן חיימוביץ'-יוגב שימשיך לנהל את הפעילות של ריפליי יחד עם כל 80 עובדיה גם לאחר המכירה לאינטל, תיאר בראיון איך ייראה העתיד שנמצא ממש מעבר לפינה, "המשמעויות של וידאו תלת-ממדי הם מטורפות", הוא אמר, "כבר כיום אפשר לשים אותך בתור השער בליגת האלופות של ברצלונה ולראות את מסי רץ אליך.. לראות הופעה בפארק הירקון בלי להיות שם, לקחת קורס יוגה עם שמונה אנשים שכולם יהיו בחדר וכל אחד מהם יהיה במקום אחר בעולם או לחיות במציאות שללכת לסרט עם החברה והיא בכלל לא לידך".

ברגע שהמערכת תצא אל הדרך במוזיקה כמו בספורט, זה יצריך חשיבה מחודשת אצל כל גורמי המוזיקה המובילים, לרבות זמרים ומפיקי מופעים שיוכלו להציע לקהל שלהם בעזרת מכשור מכוונן, חווית צפייה אחרת לגמרי ממה שהכרנו עד היום.

ותקבלו עדכוני מוזיקה ישירות לפייסבוק שלכם